Przypominamy, że od 1 czerwca 2022 roku TU Zdrowie realizuje umawianie usług zdrowotnych poprzez nowego operatora medycznego – Unimedi. W ten sposób ubezpieczyciel chce podnieść jakość obsługi, wprowadzić nowoczesne rozwiązania telemedyczne i informatyczne oraz zwiększyć kontrolę nad bezpieczeństwem systemu.
Czynniki wpływające na jakość obsługi
Ubezpieczyciel podkreśla, że z roku na rok rośnie liczba jego klientów, a co za tym idzie wzrasta liczba umawianych usług przez infolinię i narzędzia informatyczne, które wspierają pracę konsultantów. Dlatego, by zapewnić ubezpieczonym płynną obsługę i szybką realizację zapytania, system musi być elastyczny i odpowiadać nawet wtedy, kiedy w jednej chwili łączy się z nim kilkaset osób.
– Rozwiązania telemedyczne i informatyczne odgrywają bardzo ważną rolę w działaniu naszego biznesu. Do tej pory, korzystając z rozwiązań operatora zewnętrznego, mieliśmy ograniczony wpływ na możliwości kształtowania usługi i nie mogliśmy w pełni wykorzystać jej potencjału. Dlatego rozpoczęliśmy pracę nad własnym systemem obsługi pacjenta, który zapewniłby nam pełną kontrolę nad procesem, a jakość obsługi – czynnik bezpośrednio kształtujący nie tylko wizerunek firmy, ale mający bezpośredni wpływ na nasz biznes – byłaby uzależniona wyłącznie od nas – mówi Sławomir Koszewski, członek zarządu TU Zdrowie.
Sprawna organizacja świadczeń
Dołączenie TU Zdrowie do Grupy NEUCA pozwoliło na wdrożenie wielu nowych rozwiązań. NEUCA, która od wielu lat buduje kompleksowy system obsługi pacjenta, powołała do życia spółkę Unimedi. Jej zadaniem jest zapewnienie pacjentom sprawnej organizacji świadczeń poprzez Infolinię Medyczną oraz, wspierającą procesy obsługowe, platformę informatyczną.
– Nowa Infolinia Medyczna to kolejny krok milowy w rozwoju TU Zdrowie. Realizujemy go zgodnie z zapowiadaną strategią budowy wartości firmy przez dostarczenie klientom najwyższej możliwej jakości świadczonych usług. Wspólny projekt z Unimedi bardzo dobrze pokazuje siłę współpracy wewnątrz grupy NEUCA i płynące z niej korzyści – mówi Aleksander Roda, prezes zarządu TU Zdrowie.
Towarzystwo zaznacza, że przekazanie organizacji i realizacji usług zdrowotnych do Unimedi było naturalnym krokiem, pozwalającym TU Zdrowie bezpiecznie rozwijać nowoczesną usługę, która, dzięki osadzeniu jej wewnątrz Grupy, pozwala dopasować ją do obecnych i przyszłych potrzeb Ubezpieczyciela.
– To co wyróżnia TU Zdrowie to całkowita specjalizacja w ubezpieczeniach zdrowotnych oraz wysoka jakość świadczonych usług. Dzięki stałemu podnoszeniu jakości powiększamy grono klientów i przedłużamy współpracę z dotychczasowymi. Nowy operator medyczny, który pozwala nam w 100 procentach kształtować usługę zgodnie z naszą strategią to duża przewaga i pewność realizacji naszych planów, a przede wszystkim pełna odpowiedzialność za jakość obsługi – dodaje Sławomir Koszewski.
Wsparcie dla ubezpieczonych
Warto podkreślić, że Unimedi w pełni adaptuje rozwiązania, które są już wykorzystywane przez ubezpieczyciela, takie jak: Panel Ubezpieczającego i Ubezpieczonego, Platforma Medycyny Pracy, czy voicebot IGA. Co więcej, obecnie trwają również zaawansowane prace nad rozwiązaniem, które integrowałoby grafiki lekarskie w kluczowych placówkach medycznych.
– Docelowo chcemy, aby ubezpieczeni mogli samodzielnie umawiać wizyty korzystając z grafików lekarzy online lub pomocy asystenta głosowego. Technologia przejmie na siebie także zadania o charakterze standardowym czy powtarzalnym, zapewniając szybki odbiór połączenia i wsparcie dla ubezpieczonego, zapewniające jego sprawną obsługę. W przypadku bardziej skomplikowanych sytuacji, ubezpieczony zawsze będzie mógł skorzystać z pomocy zespołu Infolinii Medycznej i omówić swój przypadek z wyspecjalizowanym konsultantem – podsumowuje Sławomir Koszewski.
Jak możemy przeczytać, przyszłość obsługi pacjenta jest bezpośrednio związana z możliwościami jakie daje nowoczesna technologia. Ubezpieczyciel dodaje, że zmiana operatora na Unimedi to duży krok w przyszłość i realne korzyści wynikające z integracji podmiotów w Grupie NEUCA, transferu wiedzy i know-how. To także korzystna zmiana jakościowa dla ubezpieczających i ubezpieczonych w TU Zdrowie.
Źródło: TU Zdrowie