Open Life przypomina ostrzeżenie UKNF odnośnie prób nakłaniania klientów do zmiany lub wypowiedzenia umów ubezpieczenia z UFK. We wspomnianym komunikacie Urząd zaznaczał, że do 31 grudnia 2021 roku dopuszczalna jest dystrybucja tego typu umów a ich posiadacze nie są zobowiązani do podejmowania żadnych działań mających wpływ na zmianę lub rezygnację z ubezpieczenia.
Ostrzeżenie UKNF
Open Life przypomina opublikowany w połowie września komunikat UKNF, który ostrzegał przed próbami nakłonienia klientów posiadających umowy ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (umowy ubezpieczenia z UFK) do ich zmiany lub wypowiedzenia. Urząd informował w nim, iż otrzymał wiele sygnałów dotyczących tej kwestii.
Wskazywał też, że podmioty podejmujące takie próby powołują się na wydaną 15 lipca 2021 roku przez KNF decyzję dotyczącą zakazów wprowadzania do obrotu, dystrybucji i sprzedaży ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych – umów ubezpieczenia z UFK (decyzja dotycząca interwencji produktowej). Sugerując przy tym, że konieczność zmiany lub wypowiedzenia umowy ubezpieczenia z UFK wynika z treści tej decyzji.
Nieuzasadnione działania odnośnie umów ubezpieczenia z UFK
Przypominamy, że UKNF w swoim komunikacie zwracał uwagę na to, że decyzja dotycząca interwencji produktowej nie ma wpływu na umowy ubezpieczenia z UFK zawarte do 31 grudnia 2021 roku. W związku z tym powoływanie się wyłącznie na tę decyzję, w celu nakłonienia klienta do zmiany lub wypowiedzenia tych umów, jest nieuzasadnione. Wskazywał też, że mając w szczególności na uwadze długoterminowy charakter umów ubezpieczenia z UFK decyzja o zmianie takiej umowy lub jej zakończeniu może skutkować utratą zainwestowanych środków lub potencjalnych zysków wynikających z tej umowy i powinna być przemyślana przez klienta, a warunki nowo oferowanej umowy szczegółowo przeanalizowane.
Ubezpieczyciel rozwieje wątpliwości
Jak możemy przeczytać na stronie Open Life, ubezpieczyciel zachęca klientów do kontaktu ze swoją infolinią bądź przez e-mail. W ten sposób konsultanci udzielą im odpowiedzi na nurtujące pytania, a także pomogą wyjaśnić ewentualne wątpliwości dotyczące posiadanych przez ubezpieczeń.
Źródło: Open Life, KNF