Trwa obecnie V Kongres Polskiej Izby Ubezpieczeń. W tym roku zgromadziło się ponad 200 przedstawicieli rynku, reprezentantów władz państwowych oraz nadzoru organizacji konsumenckich.
 
Tematem przewodnim spotkania jest rola ubezpieczeń w gospodarce. Jest ona istotna ale wciąż niedoceniana nawet przez samą branżę, która uznawana jest czasem za „brzydszą i młodszą siostrę bankowości”. Ubezpieczenia to nie tylko 1,9 mld zł podatków uiszczonych Skarbowi Państwa, ale również 170 tysięcy zatrudnionych, 7 mld zł odszkodowań firmom, 11 mld zł odszkodowań majątkowych, 18,3 mld zł świadczeń życiowych wypłaconych osobom indywidualnym w 2016 roku.  Jest to realna pomoc, która jest niesiona ludziom i przedsiębiorstwom w trudnej sytuacji.
 
Branża musi jednak dążyć do doskonalenia. Wciąż istnieją skomplikowane produkty, rozrośnięta biurokracja oraz pewne zacofanie technologiczne i brak podążania za zmieniającą się rzeczywistością społeczno-gospodarczą.
 
W tym roku tematem numer 1 był wizerunek i innowacje. Z badan wykonanych przez Boston Consulting Group wynika, że branża ubezpieczeniowa musi jeszcze intensywniej pracować nad swoim wizerunkiem.
 
Źródło: www.gu.com.pl,