W przypadku niespodziewanych sytuacji na drodze takich jak rozładowany akumulator, brak paliwa, przebita opona czy awaria pojazdu przydatny może okazać się assistance. W jakich jeszcze sytuacjach pakiet tego typu usług będzie szczególnie pomocny? 

Wsparcie w razie nieprzyjemnych sytuacji na drodze 

Niezależnie od panującej temperatury zima to „gorący” okres dla assistance. Wynika to z tego, że nieco chłodniejsza pogoda powoduje różne problemy np. sprzyja rozładowaniu akumulatorów. 

W ciągu minionego roku udzieliliśmy w tym zakresie pomocy blisko 1000 razy, a to tylko ułamek świadczeń zrealizowanych dla naszych Klientów. Łączna ich liczba wyniosła blisko 20 tysięcy, co tylko potwierdza, jak potrzebna jest ochrona Assistance w ramach ubezpieczenia samochodu – mówi Bartosz Jasik, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych w InterRisk. 

Dane zebrane przez InterRisk pokazują, że wciąż najpopularniejszym, bo stanowiącym ponad 40% zgłoszeń, serwisem jest holowanie pojazdu po awarii lub wypadku. Co więcej, dostępne w ofercie ubezpieczyciela warianty Standard i Premium, pozwalają klientom na dokupienie dodatkowego limitu holowania – ponad limit dostępny standardowo. W wariancie Premium jest to odległość nawet do 1500 km holowania poza terenem RP. 

Na drugim miejscu najpopularniejszych usług znajduje się usprawnienie unieruchomionego pojazdu, trzecim co do częstotliwości jest zapewnienie klientowi pojazdu zastępczego. 

Zmiany w ofercie Assistance 

Ubezpieczyciel zapowiada, że w styczniu wprowadzi zmianę w wariancie Standard, który dotychczas dostępny był dla pojazdów w wieku do 15 lat. Aktualizacja oferty sprawi, że nie będzie takiego obostrzenia – tym samym oferta dostępna będzie dla pojazdu w każdym wieku. Z pewnością pozwoli to to na dotarcie do szerszej grupy klientów. 

InterRisk pracuje także nad poprawą jakości świadczonych usług. Wdrożone rozwiązania pozwoliły między innymi na skrócenie czasu oczekiwania na pomoc drogową. 

– Cały czas pracujemy także na poprawą jakości świadczonych przez nas usług. Bazując na, niepełnych jeszcze, danych za rok 2022 można stwierdzić, że udało nam się skrócić średni czas oczekiwania na pomoc o blisko 2 minuty, w stosunku do roku 2021. Obecnie czas ten wynosi średnio poniżej 30 minut. W każdym przypadku zachęcamy naszych Klientów do korzystania z aplikacji, w której mogą śledzić trasę dojazdu pomocy na miejsce zdarzenia – tłumaczy Bartosz Jasik. 

Przedstawiciel ubezpieczyciela podkreśla, że z uwagi na popularność usług assistance i tego, że na drodze można znaleźć się w różnych zaskakujących sytuacjach, wariant Start dodawany jest dla wszystkich klientów zawierających w InterRisk umowę OC. Warto dodać, że po styczniowych zmianach, klient po wypadku, będzie miał do dyspozycji holowanie do 50 km na terenie RP. 

Dobre ubezpieczenie Assistance to gwarancja spokoju na drodze 

Jakie jeszcze warianty ma swojej ofercie InterRisk? Wariant Standard stanowi element ubezpieczenia AC, jeżeli pojazd nie ukończył 10 lat. W tym wariancie ubezpieczyciel zapewnia holowanie do 100 km po wypadku lub awarii w kraju i w Europie. Istnieje oczywiście możliwość wykupienia opcji wydłużającej dystans holowania, zarówno w kraju jak i za granicą. 

Z kolei wariant Premium przeznaczony jest dla klientów wymagających. W ramach tej opcji klient otrzymuje nielimitowane holowanie w Polsce i holowanie za granicą do 200 km, z możliwością rozszerzenia nawet do 1500 km. InterRisk zapewnia również pojazd zastępczy po wypadku do 14 dni lub zakwaterowanie w hotelu nawet do 4 dni. 

– Dzięki tak zróżnicowanej ofercie mamy nadzieję, że każdy z naszych Klientów będzie mógł dopasować wariant odpowiadający potrzebom i wyzwaniom jakie mogą go spotkać na drodze – podkreśla Bartosz Jasik. 

Z całym przekonaniem można stwierdzić, że dobre ubezpieczenie assistance to gwarancja spokoju. I to nie tylko dla właściciela pojazdu, ale także dla każdego potencjalnego użytkownika samochodu – żony, męża czy dzieci. Warto też zadbać o to, by numer „pierwszej pomocy” był zawsze „pod ręką”. W InterRisk pomoc Asisstance można wezwać 24/7 dzwoniąc na numer: 22 575 25 25. 

Źródło: InterRisk TU S.A. Vienna Insurance Group