Firmy, które posiadają swoje siedziby powinny je odpowiednio zabezpieczyć. Szczególnie, że dane Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej pokazują, że w ubiegłym roku na ternie całego kraju przeprowadzono ponad 600 tys. akcji, w tym blisko 136 tys. pożarów i 425 tys. innych zagrożeń. Co więcej ogólna liczba interwencji strażaków rośnie.
Ubezpieczenie firmowej siedziby
Eksperci Mondial Assistance wskazują, że pomimo tego, że coraz częściej pracujemy zdalnie, dobrze jest należycie zabezpieczyć siedzibę firmy przed nieprzewidzianymi zdarzeniami, takimi jak klęski żywiołowe, nieszczęśliwie wypadki czy akty wandalizmu. Z pewnością ubezpieczenie może ochronić właścicieli nieruchomości przed utratą znacznych środków. Tym bardziej, że w ostatnim czasie ceny usług remontowych poszły w górę, zwłaszcza w branży wykończeniowej i serwisach sprzętu AGD. Zgodnie z danymi ubezpieczyciela, wzrost w ostatnich 4 latach wyniósł średnio ok. 100%. Oczywiście to nie jedyna składowa ceny pomocy – rosną koszty urządzeń do naprawy, a także koszty części zamiennych.
Z tego powodu warto odpowiednio zabezpieczyć firmę. Przedsiębiorcy mogą między innymi ubezpieczyć:
- budynki i budowle, lokale,
- elementy działki,
- maszyny, urządzenia i wyposażenie.
Ubezpieczenia pakietowe dla przedsiębiorców
W ofercie Mondial Asisstance można znaleźć 13 pakietów chroniących różne rodzaje działalności. Pozwalają one na kompleksowe zabezpieczenie firmy.
– Szczególnie ważne jest skrócenie czasu, w którym przedsiębiorca nie może prowadzić działalności lub ta możliwość jest mocno ograniczona. Dlatego przedsiębiorcy tak cenią sobie możliwość oddania odpowiedzialności za organizację i przeprowadzenia naprawy swojemu asystorowi lub ubezpieczycielowi, który zapewnia ekipę remontową, pokrywa koszty i daje gwarancję na wykonane prace. Takie ubezpieczenie zapewnia spokój, zarówno w życiu prywatnym, jak i w ramach prowadzenia firmy. W Mondial Assistance posiadamy aż 13 pakietów chroniących różne biznesy, począwszy od gastronomii a na salonach urody i firmach budowlanych kończąc. Każda działalność gospodarcza jest wyjątkowa i zasługuje na odpowiednią ochronę, która powinna pomóc należycie podnieść się po nieprzewidzianym zdarzeniu losowym – komentuje Agnieszka Nurska-Kaczor, dyrektorka ds. repair in kind w Mondial Assistance.
Odpowiednie dopasowanie ubezpieczenia
Co istotne, przy kompleksowym ubezpieczeniu w pokrywanych przez ubezpieczyciela kosztach znajdują się zarówno wydatki związane z naprawą nieruchomości, jak i zasadnicze wynagrodzenie brutto pracowników, opłaty dzierżawne oraz związane z najmem, rachunki za energię elektryczną, cieplną, wodę i gaz czy raty kredytów. Jednak niezwykle istotne jest to, by ubezpieczenie dopasować do formy prowadzonej działalności. Z tego powodu ważna jest znajomość oferty. Przykładem mogą tu być różnice np. pomiędzy ubezpieczeniem sklepów, a zabezpieczeniem gabinetów weterynaryjnych. W przypadku tych pierwszych można dokupić pakiety, które chronią witryny sklepowe czy towar przed kradzieżami, włamaniami i aktami wandalizmu. Z kolei w przypadku lecznic, można wykupić pakiet w ramach, którego zwracane są koszty utylizacji leków uszkodzonych w zdarzeniu losowym. Jak widać właściwy dobór oferty ma znaczenie.
Źródło: Mondial Assistance