DAS Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej odnotowało wśród swoich klientów znaczny wzrost zapotrzebowania na porady prawne w związku z pandemią koronawirusa. Najwięcej z nich dotyczy lotów, wycieczek oraz pracy. Wsparcie ubezpieczonych w DAS odbywa się bez przeszkód dzięki zdalnym kanałom kontaktu, w tym nielimitowanym telefonicznym poradom prawnym. COVID-19 nie stanie też na drodze Agentom, którzy mogą bezpiecznie zawierać polisy poprzez aplikację DASapp.
Priorytetem dla wszystkich jest obecnie prewencja i powstrzymanie pandemii. Skutkuje to zmianą planów dla tysięcy Polaków i pojawieniem się wielu problemów prawnych wymagających rozwiązania. W tym konkretnym przypadku w bezpieczny i szybki sposób pomaga ubezpieczenie prawne. To doskonały przykład tego jak polisa może być dla klientów realnym wsparciem w trudnej sytuacji.
– Przy obecnej, dynamicznej i niepewnej sytuacji związanej m.in. z podróżowaniem i obowiązkiem świadczenia pracy, nasi klienci chętnie korzystają z telefonicznych porad prawnych. Niezmiennie zapewniamy im doradztwo poprzez elektroniczną i telefoniczną obsługę. Jesteśmy po to, aby pomagać właśnie we wszelkich kryzysowych sytuacjach, nie tylko w czasie epidemii, ale i każdego dnia, jak zresztą brzmi nasze motto – podkreśla Rafał Hiszpański, Prezes DAS.
Podróżnik i pracownik w obliczu pandemii
Wśród napływających do DAS próśb o poradę prawną klienci najczęściej pytali o kwestię odstąpienia od wykupionej wycieczki oraz rezygnacji z lotu w związku z zagrożeniem koronawirusem. Mimo wydania oficjalnego komunikatu Ministerstwa Rozwoju odwołującego się m.in. do ustawy o imprezach turystycznych, wiele biur podróży próbuje kwestionować prawa klientów i w tych wypadkach profesjonalne wsparcie prawne może okazać się bardzo pomocne. Dużo jest przypadków, które trzeba rozpatrywać indywidualnie, szczególnie w sferze przewozów lotniczych, gdzie w grę wchodzi wiele zmiennych, np. aktualna sytuacja związana z pandemią w poszczególnych obszarach świata i polityka linii lotniczych w danym momencie. Eksperci DAS na bieżąco pomagają klientom odnaleźć się w sytuacji i podejmować właściwe kroki.
Posiadający dostęp do porad prawnych w DAS korzystają z tej usługi także w kwestiach związanych z pracą podczas pandemii. Najczęściej zgłaszają się kierowcy zawodowi, pytając czy mogą odmówić pracodawcy wykonania kursu ze względu na zagrożenie związane z wirusem.
#Zostańwdomu
W obliczu rosnącego zagrożenia zarażeniem COVID-19 DAS przypomina również, że nie jest konieczny kontakt bezpośredni między klientem a agentem, by zawrzeć nowe ubezpieczenie prawne. Towarzystwo udostępnia wygodną aplikację do sprzedaży DASapp, za pomocą której Agenci mogą bez wychodzenia z domu zawrzeć z klientem polisę DAS. Firma przyłącza się też do apelu #Zostańwdomu i umożliwia w jak największym stopniu swoim pracownikom pracę zdalną.
– W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w Polsce oraz licznymi zaleceniami rządowo-administracyjnymi, wprowadziliśmy szereg działań zapewniających pracownikom DAS bezpieczne warunki pracy, przy jednoczesnym zachowaniu nieprzerwanej działalności firmy. W najbliższym czasie znaczna część naszej kadry pracuje w trybie zdalnym, dlatego zachęcamy do kontaktu z naszymi pracownikami w formie telefonicznej lub elektronicznej. Dbamy o to, aby nasi klienci i partnerzy nie odczuli negatywnych skutków obecnej sytuacji i dokładamy starań, aby realizować jak najlepsze praktyki biznesowe w obliczu pandemii, do czego zachęcamy oczywiście całą branżę – przekazuje Prezes Rafał Hiszpański.
Źródło: DAS