logo

Dziennik „Puls Biznesu” wybrał najbardziej etyczne firmy w Polsce. Wśród laureatów 9. edycji konkursu znalazła się UNIQA, która została doceniona za sprawnie funkcjonujący system Compliance oraz swoje zaangażowanie społeczne. 

UNIQA z tytułem Etycznej Firmy 

W 9. edycji konkursu Etyczna Firma, który jest organizowany przez dziennik „Puls Biznesu” UNIQA została doceniona za sprawnie funkcjonujący system Compliance oraz zaangażowanie społeczne firmy. Ubezpieczyciel podkreśla, że wszystkie krajowe spółki należące do Grupy UNIQA kładą duży nacisk na zagadnienia etyczne oraz sprawnie funkcjonujący system Compliance. Składa się on z wielu połączonych ze sobą obszarów organizacji – pracowników, przedstawicieli i partnerów biznesowych. 

Najlepsze praktyki uczciwego prowadzenia działalności 

Z opublikowanych informacji wynika, że w tegorocznej edycji konkursu doceniono projekt „Masz moc na hejt” oraz organizowany wspólnie z Instytutem Lema program „Ogarnij Hejt”. W imieniu firmy nagrodę odebrał Paweł Roszkowski, dyrektor Departamentu Zgodności i Standardów (Compliance). 

– Kształtowanie kultury organizacyjnej opartej na wartościach to kierunek, który zdecydowanie jest bliski naszym sercom. Bardzo cieszę się, że jest to zauważalne. Dla mnie to duży zaszczyt i doskonałe potwierdzenie, że należy i warto reprezentować najlepsze praktyki uczciwego prowadzenia działalności. To inwestycja długoterminowa – Paweł Roszkowski, dyrektor Departamentu Zgodności i Standardów w UNIQA. 

Konkurs Etyczna Firma 

Warto przypomnieć, że konkurs Etyczna Firma organizowany jest przez Puls Biznesu, a partnerami tego wydarzenia jest Kancelaria PwC Legal i Bonnier Business. Organizatorzy konkursu podkreślają, że znalezienie się w gronie etycznych firm jest możliwie dopiero po spełnienia wielu rygorystycznych kryteriów. Jak możemy przeczytać, pierwszym etapem konkursu jest wypełnienie szczegółowej ankiety. Zawiera ona pytania dotyczące procedur, kodeksów i regulaminów obowiązujących w firmie. Ocenianie jest również podejście do ekologii, działalności prospołecznej i szkoleń dla pracowników. Do kolejnego etapu przechodzą tylko te firmy, które przekroczą wymagany próg punktowy. Z kolei drugi etap polega na weryfikacji zgromadzonych informacji i wywiadzie w siedzibie organizacji. Informacje te są weryfikowane i oceniane na podstawie kryteriów przygotowanych przez partnera merytorycznego konkursu – ekspertów kancelarii PwC Legal. 

Źródło: UNIQA