Obecnie wiele przedsiębiorstw opiera się na systemach informatycznych, które przechowują dane na temat firmy i klientów. Nie ukrywajmy, że takie tajne informacje są bezcenne, a ich wyciek może oznaczać bardzo poważne konsekwencje finansowe i wizerunkowe. Poszkodowani mogą zgłaszać się o odszkodowania, a pracownicy nie będą mogli w pełni wykonywać swoich obowiązków. Duże przedsiębiorstwa w przypadku utraty ważnych danych mogą ponosić nawet wielomilionowe straty.
 
Michał Kwasek z ANG Spółdzielni mówi, że:
 
„Do tej pory polscy przedsiębiorcy nie byli zainteresowani ochroną przed tego typu zagrożeniami. Zarówno towarzystwa ubezpieczeniowe, jak i właściciele firm bagatelizowali problem i traktowali go jako coś nierealnego. Jednak po ostatnich cyberatakach, które sparaliżowały przedsiębiorstwa w kilku europejskich krajach, zainteresowanie produktem wzrosło, co zauważyliśmy również w ANG Spółdzielni. Kompleksowe ubezpieczenie ryzyka zarządzania informacją posiadamy jednak w naszej ofercie już od jakiegoś czasu”.
 
Ubezpieczenie ryzyka zarządzania informacją i odpowiedzialności za dane klientów, pracowników oraz osób trzecich ma chronić przedsiębiorcę przed skutkami naruszenia prywatności i bezpieczeństwa informacji. Polisa może również pokrywać koszty m.in. kar administracyjnych i kosztów postępowań regulacyjnych, koszty reakcji po naruszeniu bezpieczeństwa informacji. Oprócz tego ubezpieczenie chroni przed odpowiedzialnością za publikację tajnych informacji za ich publikację w mediach społecznościowych i na stronach internetowych. Twoja firma uległa cyberatakowi? Polisa pokrywa koszty i płatności oraz koszty odtworzenia danych i utracony zysk.
 
Michał Kwasek dodaje również, że:
 
„Suma takiego ubezpieczenia zaczyna się od 500 tys. zł i sięga 5 mln zł – składka ustalana jest indywidualnie, wobec potrzeb i możliwości przedsiębiorstwa. Ubezpieczenie przeznaczone jest szczególnie dla tych przedsiębiorstw, które gromadzą i przetwarzają wiele danych osobowych, jak sklepy internetowe, kancelarie prawne czy administratorzy nieruchomości. Branże, które wymagają udostępnienia przez klientów danych osobowych, najbardziej narażone są na ich wyciek lub atak hakerów i to ci przedsiębiorcy powinni pomyśleć o dodatkowym zabezpieczeniu w pierwszej kolejności”.
 
Źródło: www.gu.com.pl, Brandscope