Obowiązujące od początku 2016 roku przepisy, oraz trudna sytuacja wielu podmiotów z branży ubezpieczeń, skłania sporą część zakładów albo do zmian w strukturach wewnętrznych, albo do fuzji, co ma ogromny wpływ na rynek pracy. Zmiany prowadzą do tego, że rośnie rola firm rekrutacyjnych.

 
Wymogi wprowadzone przez Solvency II oznaczają dla ubezpieczycieli między innymi, zobowiązanie do przeprowadzenia analiz potrzeb klienta przed podpisaniem umowy i stwierdzenia, czy produkt oferowany danemu klientowi jest adekwatny do jego potrzeb, wiedzy i doświadczenia w dziedzinie ubezpieczeń na życie oraz jego sytuacji finansowej. Proces ten wyraźnie wpływa na potrzebę powstawania nowych etatów, oraz zmian w firmowej strukturze zatrudnienia.
 
Jak pozyskać najlepszych?
 
Branża finansów, bankowości, oraz ubezpieczeń, pomimo przekształceń, była drugim po handlu i sprzedaży sektorem pod względem ilości ofert pracy. Dynamiczna sytuacja i silna konkurencja na rynku wymagają także specjalistycznego wsparcia, które gwarantują agencje rekrutacyjne, umożliwiające szybkie dotarcie do najlepszych kandydatów.
 
O tym jaka jest rola firm rekrutacyjnych w obecnej sytuacji rynku ubezpieczeń wyjaśnia Karolina Borucka Senior Consultant Insurance z Relyon Recruitment & IT Services, jednej z wiodących firm rekrutacyjnych w Polsce: „ Firmy rekrutacyjne często poszukują pracowników na nowo tworzone stanowiska w organizacji, specjalistów odpowiedzialnych za produkty, które dopiero są wprowadzane do oferty lub handlowców, tworzących nowe kanały sprzedaży. Rolą firmy rekrutacyjnej jest przeprowadzenie badania rynku i konkurencji pod kątem kompetencji, które najlepiej pozwolą wdrożyć nowe strategie, wyszukać odpowiednich kandydatów i wskazać ich pracodawcy”.
 
Inną kwestią, która często wymaga wsparcia firm rekrutacyjnych, jest odpowiednie rozpoznanie wymagań kandydatów w stosunku do pracodawcy: „Pracownicy branży ubezpieczeń cenią sobie stabilność zatrudnienia i możliwości rozwoju zawodowego. Wiele osób podkreśla także możliwość realnego wpływu na strategię obszaru, za który odpowiada. Wciąż ważna jest marka i pozycja danego zakładu ubezpieczeń na rynku. Dla pracowników merytorycznych, jak na przykład aktuariusze, bardzo istotne są również narzędzia, przy pomocy których będą pracować” – dodaje Borucka.
 
Źródło: www.relyon.pl