Firma PZU w ramach kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” zachęca kierowców do bezpiecznej jazdy, w szczególności przy przejściach dla pieszych. Wolontariusze w miniony weekend rozdali tysiące niebieskich serduszek zwracając w ten sposób uwagę na bezpieczeństwo pieszych.
Agnieszka Kazimierska, koordynator ds. wolontariatu pracowniczego w Grupie PZU dodaje: „ W tegorocznej odsłonie kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” koncentrujemy się na bezpieczeństwie pieszych. Współpraca z policją umożliwia bezpośrednie dotarcie do kierowców, którzy są kluczową grupą odbiorców naszej kampanii. Cieszymy się, że nasi pracownicy tak licznie angażują się w działania służące poprawie bezpieczeństwa. Mamy nadzieję, że dzięki bezpośredniemu kontaktowi wolontariuszy PZU z zatrzymywanymi kierowcami jeszcze silniej i skuteczniej dotrzemy do nich z naszym przekazem”.
W ramach kampanii Fundacja sprawdziła również, co skupia największą uwagę kierowców w momencie zbliżania się do przejścia dla pieszych. Z przeprowadzonego badania* wynika, że, piesi nie zawsze są aktywnie obserwowani przez kierowców. Zbliżając się do przejścia prowadzący pojazdy widzieli ich jedynie peryferycznie, tzn. nie byli oni w centrum ich uwagi. Tylko w 1/3 przypadków poświęcali im pełną uwagę. Kierowca podczas jazdy musi wykonać szereg czynności i działa na niego wiele bodźców, dlatego badani koncentrowali wzrok na pieszych dopiero, gdy zachowanie przechodniów stwarzało zagrożenie.
Celem tegorocznej kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” jest zwrócenie uwagi na to, że zarówno kierowca, jak i pieszy są odpowiedzialni za bezpieczeństwo na drodze. Wzajemne zrozumienie i przestrzeganie zasad może znacząco wpłynąć na jego poprawę.
*Badanie eyetrackingowe przeprowadzone wśród kierowców na zlecenie Fundacji PZU
Źródło: www.pzu.pl