logo

UNIQA kontynuuje jesienne spotkania z brokerami. Podczas październikowego wydarzenia ubezpieczyciel omówił wprowadzone w tym roku w grupowym ubezpieczeniu na życie nowości oraz zaprezentował efekty wpływu technologii na likwidację szkód w tym obszarze. 

Spotkania z brokerami 

UNIQA odświeżyła formułę jesiennych spotkań z brokerami. W centrum konferencyjnym pod Warszawą ubezpieczyciel zorganizował spotkanie, w którym udział wzięło ponad 200 brokerów z całego kraju. Podczas wydarzenia uczestnicy mogli szczegółowo zapoznać się z tegorocznymi nowościami produktowymi, aktualnymi trendami w podejściu pracowników do firmowych benefitów, a także wpływem nowych technologii na efektywność wypłat świadczeń. 

– Skupiamy się nie tylko na odświeżaniu obecnych produktów, ale także na poszukiwaniu nowych rozwiązań i nowych ryzyk. Tegoroczne zmiany w ubezpieczeniach grupowych na życie są odpowiedzią na trendy społeczne, które obserwujemy i które będą się pogłębiać w kolejnych latach. Analizujemy na bieżąco rynek oraz słuchamy brokerów, z którymi współpracujemy i którzy chętnie dzielą się opiniami o produkcie. Oni także wskazują na zmieniające się potrzeby klientów – wyjaśnia Artur Skiba, dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych w UNIQA Polska. 

Nowy katalog zachorowań 

Do najważniejszych zmian, które w tym roku UNIQA wprowadziła w ubezpieczeniach grupowych na życie możemy zaliczyć: 

  • wydłużenie maksymalnego wieku ochrony do 75 roku życia, 
  • nowe umowy dodatkowe uwzględniające cukrzycę, uszczerbek lub uszkodzenie ciała w wypadku przy pracy oraz komunikacyjnym, 
  • możliwość rozszerzenia pobytu w szpitalu o oddział rehabilitacyjny i psychiatryczny, 
  • brak ograniczenia czasowego między zdarzeniem a nieszczęśliwym wypadkiem. 

Podczas spotkania ubezpieczyciel zaprezentował również nowy rozszerzony katalog poważnych zachorowań. 

– Nasz nowy katalog  poważnych zachorowań jest dziś najszerszym na rynku. Obejmuje łącznie 100 jednostek chorobowych, w tym nowotwór in situ i cukrzycę, na którą choruje w Polsce ok. 3 mln osób, a ok. 25 proc. nawet o tym nie wie. Dlatego w zakresie naszej ochrony uwzględniliśmy ryzyko zachorowania zarówno na cukrzycę typu 1 i 2, jak i na cukrzycę ciążową. Dodatkowo, wprowadziliśmy  katalog operacji medycznych rozszerzony o  chirurgię prenatalną, Wprowadziliśmy też możliwość ochrony dzieci już od pierwszego dnia pobytu w szpitalu, w tym dzieci od pierwszego miesiąca życia. To podejście wyróżnia UNIQA na tle innych firm ubezpieczeniowych – podkreśla Wioleta Pławuszewska, trenerka w UNIQA Polska. 

UNIQA przypomniała także o dziewięciu cegiełkach, w tym dwóch nowych, kardiologicznej i onkologicznej. Ta druga to odpowiedź na choroby nowotworowe, które są drugą przyczyną zgonów w Polsce, a liczba nowych zachorowań systematycznie rośnie, na co zwróciła uwagę w swoim wystąpieniu Marta Bednarek, prawniczka i trenerka w Fundacji Rak’n’Roll. 

–  Leczenie pacjentów onkologicznych wiąże się z ogromnymi kosztami, zarówno jeśli chodzi o kwestie medyczne, jak i te związane z dojazdami. Dlatego warto spojrzeć na ubezpieczenie jako istotny element profilaktyki zdrowia – dodała ekspertka Fundacji Rak’n’Roll. 

Przyspieszona wypłata świadczeń 

Warto dodać, że ubezpieczyciel równolegle digitalizuje proces likwidacji szkód. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii sukcesywnie skraca czas wypłaty świadczeń – od wpłynięcia zgłoszenia do przelewu środków na konto ubezpieczonego firma jest w stanie zamknąć proces nawet w 15 minut. 

– Mamy pełną świadomość, że wraz z rozwojem oferty produktowej musimy zapewnić wysoką jakość serwisu. Dlatego kluczową rolę w strategii firmy odgrywa digitalizacja procesów, która pozwala nam szybciej wypłacać świadczenia. Automatyzacja procesów i rosnąca rola sztucznej inteligencji pozwalają na szybsze i bardziej efektywne obsługiwanie klientów. W UNIQA jesteśmy blisko przełomu technologicznego i stale doskonalimy swoje procesy. Aż 85 proc. prostych roszczeń wypłacamy w ciągu 24 godzin, a połowę z nich nawet tego samego dnia. W ciągu doby realizujemy też 98% wypłat z tytułu operacji medycznych. W przypadku bardziej złożonych roszczeń, aż 90 proc. z nich jesteśmy w stanie zrealizować w ciągu trzech dni – zaznacza Konrad Zakrzewski, dyrektor zarządzający Pionu Dystrybucji – Sieci Własne w UNIQA Polska. 

Podczas październikowego wydarzenia przedstawiciele UNIQA podkreślali zaangażowanie firmy w dostarczanie rozwiązań ubezpieczeniowych na życie i zdrowotnych, które uwzględniają zmieniające się potrzeby społeczeństwa. W nadchodzących latach ubezpieczyciel nadal będzie stawiał na takie kluczowe elementy jak innowacje produktowe, dbałość o zdrowie i dobro pracowników oraz wykorzystanie technologii. 

Źródło: UNIQA