stop

Kolejna odsłona kampanii PZU „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” kładzie szczególny nacisk na bezpieczeństwo pieszych. Kampania Fundacji PZU ma zachęcać kierowców do zwracania szczególnej uwagi na pieszych, jak mówią statystki – co piąty pieszy w Unii Europejskiej ginie właśnie w naszym kraju.

Winni są po obu stronach – zarówno kierowcy jaki i piesi w większości nie przestrzegają przepisów ruchu drogowego. Andrzej Klesyk, Prezes Zarządu PZU SA dodaje; „Sukces ubiegłorocznej edycji kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” utwierdził nas w przekonaniu, że warto oprzeć działania na pozytywnym przekazie. Również i w tym roku będziemy zachęcać bliskich kierowców do angażowania się w poprawę bezpieczeństwa na drodze.
 
Rodzina, przyjaciele czy znajomi mogą uświadomić im, że każdy z nich jest także pieszym. Wierzymy, że może to w znaczący sposób wpłynąć na zmianę zachowań kierowców wobec przechodniów”. W ramach kampanii zrealizowano badanie w którym wyniki jednoznacznie ukazują lekceważenie przez kierowców przepisów. 50 % badanych potwierdziło bowiem, że nie zwalnia w miejscach przeznaczonych dla pieszych. Również i piesi nie są bez winy, 28% przyznało, że wymusza pierwszeństwo przejścia przez jezdnie, część osób nie zwraca tez uwagi na sygnalizację świetlną , część również przechodzi w miejscach niedozwolonych.
 
Podobnie jak w ubiegłym roku, symbolem kampanii jest niebieskie serce, które umieszczone w samochodzie ma przypominać kierowcy o bezpieczeństwie pieszych.
 
Źródło: www.pzu.pl