Podziurawienie elewacji domu w wyniku gradu lub przez dzięcioła czy pogryzienie przez kunę wełny mineralnej na dachu – to tylko niektóre przypadki szkód, z którymi musieli zmierzyć klienci PZU. Niewątpliwie przed wyjazdem na urlop warto dobrze zabezpieczyć swoją nieruchomość, szczególnie jeśli nasz dom pozostaje bez opieki. 

Przed wyjazdem warto zabezpieczyć dom 

Badanie zrealizowane w marcu 2024 przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie PZU pokazało, że w ciągu ostatniego roku 85% Polaków wyjeżdżało poza swoje miejsce zamieszkania. Przeważnie były to wyjazdy na terenie Polski, ale niemal co drugi Polak podróżował za granicę. 

– Jak pokazało nasze badanie, poza kraj najczęściej wyjeżdżano latem (50%) i były to przeważnie wyjazdy wypoczynkowe, które trwały około tygodnia (40%). Za granicę Polacy zwykle wyjeżdżają raz w roku, jednak po Polsce podróżują zdecydowanie częściej – ponad 40% opuszcza swoje miejsce zamieszkania co najmniej 3 razy w roku – mówi Marta Strzyżewska, dyrektor zarządzająca ds. marketingu i zaangażowań społecznych w Grupie PZU. 

Oznacza to, że wielu z nas zostawia swoje domy bez opieki i to na dłuższy czas. A biorąc pod uwagę również to, że niektórzy chętnie chwalą się swoimi podróżami w mediach społecznościowych, złodzieje mają ułatwione zadanie. Takie zachowania ułatwiają wytypowanie celu i przygotowanie do włamania. 

Ryzykowne zjawiska pogodowe 

Jednak kradzież z włamaniem to nie jedyna sytuacja, która może zepsuć wakacyjną podróż. Coraz częstsze gwałtowne zjawiska pogodowe zwiększają zagrożenie wystąpienia znaczących zniszczeń wywołanych przez m.in. silny wiatr, grad, uderzenia piorunów, pożary czy podtopienia. Jeśli do takich zdarzeń dojdzie podczas naszej nieobecności, kiedy nie możemy zareagować natychmiast i np. uratować najcenniejszych rzeczy, mogą nas spotkać poważne konsekwencje finansowe. 

– Lato to czas, kiedy choć na chwilę chcemy przełączyć się w tryb beztroski. Po to wyjeżdżamy z domu i zmieniamy otoczenie. Aby pozytywne uczucia nie opuściły nas zaraz po powrocie do domu, warto zadbać o większe poczucie bezpieczeństwa. Możemy to osiągnąć dzięki ubezpieczeniu – dodaje Marta Strzyżewska. 

Pomimo tego, że z naturą trudno jest wygrać, to dzięki ubezpieczeniu PZU Dom można zabezpieczyć się przed skutkami wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń. 

Ubezpieczenie PZU Dom 

Wariant Od Wszystkich Ryzyk pozwala ubezpieczyć się zarówno od najczęstszych szkód, takich jak zalania, pożary, przepięcia czy kradzież z włamaniem, jak i od tych nietypowych, jak zniszczenie mienia przez dzikie zwierzęta lub w wyniku nieprzewidzianej sytuacji, np. gdy szafki zerwą się z mocowań. Polisa tego typu chroni od wielu zdarzeń poza sytuacjami wymienionymi w ogólnych warunkach ubezpieczenia, tzw. OWU, jako wyłączone z zakresu odpowiedzialności. Oprócz wypłaty odszkodowania za utracone lub uszkodzone rzeczy, ubezpieczyciel w ramach usług assistance oferuje również zorganizowanie i opłacenie fachowej pomocy w razie awarii w domu, np. hydraulika, elektryka lub ślusarza. 

– Nigdy nie mamy 100% pewności, że uda nam się zapobiec włamaniu, tym bardziej nie mamy wpływu na to, czy nawałnica przejdzie przez naszą miejscowość i nasz dom zostanie zniszczony. To co możemy zrobić, to zakupić polisę mieszkaniową, aby zapewnić sobie możliwość sfinansowania naprawy powstałych szkód.  Z badania zrealizowanego na zlecenie PZU wynika, że tylko 50 proc. Polaków ubezpieczyło swój dom lub mieszkanie[1]. Sezon wakacyjny to dobry moment na nadrobienie tego braku, choćby ze względu na to, że w tym okresie częściej opuszczamy domy i mieszkania na dłuższy czas – komentuje Małgorzata Skibińska, dyrektor Grupy PZU i szefowa pionu produktów. 

Ubezpieczyciel właśnie wystartował z kampanią marketingową ubezpieczenia PZU Dom. W jej ramach będą realizowane szerokie działania digital, a także offline w oddziałach PZU oraz u agentów. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis. Z opublikowanych informacji wynika, że kampania potrwa do 18 sierpnia. 

Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.pzu.pl/kampania/ubezpiecz-dom

1 Badanie zrealizowane w lutym 2023 przez agencję badawczą IQS na zlecenie PZU. Badanie ilościowe przeprowadzone metodą CATI na reprezentatywnej próbie Polaków 18-65, N=1200. 

Źródło: PZU SA